Dobrý den,
vést dokumentaci všeobecně stanovuje zákoník práce v § 102, odst. 4, kde zaměstnavateli ukládá povinnost vést dokumentaci o vyhledávání a vyhodnocování rizik a o přijatých opatřeních. NV. č. 495/2001 Sb., je stanoveno v § 4:
(1) Při hodnocení rizik pro výběr a použití ochranných prostředků se postupuje zejména podle přílohy č. 1 k tomuto nařízení.
(2) Při výběru ochranných prostředků se postupuje zejména podle příloh č. 2 a 3 k tomuto nařízení.
Ze znění uvedených předpisů vyplývá, že zaměstnavatel musí doložit jakým způsobem určil, že pro danou práci je vhodný právě ten či onen OOPP. Tyto informace (vyhodnocení rizik, ale i stanovení poskytování a používání OOPP) není nutné přímo vkládat do dokumentu s názvem „Směrnice pro poskytování OOPP“, ale v praxi je tento způsbo již po mnoho let pravidlem.