Praktická vizuální komunikace – učebnice druhé gramotnosti

Velice zdařilá a obsáhlá monografie Mgr. Tomáše Fassatiho zaměřená na ergonomické aspekty zobrazování informací. Učebnice je rozdělena do čtyř částí, které se často opakovaně věnují jednotlivým oblastem zrakového sdělování, aby je podrobily různým úhlům pohledu. Přesto, že jsou jednotlivé díly publikace více věnovány teorii nebo praxi, je návaznost teorie a praxe využívána průběžně. V teoretických částech se to projevuje praktickými příklady, v praktických odkazy na teoretické principy. První část učebnice nazvaná Teorie se zabývá základním fyzikálním předpokladem vizuální komunikace – světlem, zrakovým ústrojím, které otevírá problematiku psychologie vnímání, základními principy sdělování a obecnými otázkami práce s barvou a tvarem. Druhá část – vybrané oblasti sdělování – je souborem poznámek k praktickému užití jednotlivých komunikačních souborů. Nejde tedy o komplexní přehledy a analýzy. Členění této části je pouze pomocné, neboť obsahy statí se prolínají. Obecným otázkám praxe je věnována třetí část. Upozorňuje na nejčastější chyby v komunikaci, seznamuje s možnostmi jejich odstranění, nabízí testy vizuální gramotnosti i metodiky testování sdělovacích prvků a jejich soustav. Je doplněna historickým přehledem, informací o Institutu informačního designu a ukázkami některých navazujících komunikačních oblastí. Čtvrtá část – slovníková příloha se bude od tohoto vydání podle aktuálních ekonomických a organizačních možností realizovat převážně jen v podobě CD a webových stránek.

Přílohy
  • 30 SLOVNÍČEK POJMŮ.pdf
  • 29 ZÁVĚREM PROFESNÍ ETICKÝ KODEX.pdf
  • 28 INSTITUT INF.pdf
  • 27 ČESKÝ ŠVEJK.pdf
  • 26 JINÁ PRIORITA.pdf
  • 25 UMĚNÍ A REKLAMA.pdf
  • 24 DĚJINY KOMUNIKACE.pdf
  • 23 UČEBNÍ TESTY A POMŮCKY.pdf
  • 22 TESTOVÁNÍ KVALITY.pdf
  • 21 HARMONIZACE SYSTÉMŮ.pdf
  • 20 TVORBA NOVÝCH PRVKŮ.pdf
  • 19 CHYBY A JAK JE NAPRAVIT.pdf
  • 18g Jednotlivé oblasti - KULTURA.pdf
  • 18f Jednotlivé oblasti - VĚDA.pdf
  • 18e Jednotlivé oblasti - ZDRAVÍ A BEZPEČÍ.pdf
  • 18d Jednotlivé oblasti - KVALITY.pdf
  • 18c Jednotlivé oblasti - ZVÝRAZNĚNÍ PROSTORU.pdf
  • 18b Jednotlivé oblasti - ORIENTACE.pdf
  • 18a Jednotlivé oblasti - OVLÁDAČE A SDĚLOVAČE.pdf
  • 17 JEDINEČNÉ JEVY.pdf
  • 16 VIZUALIZACE.pdf
  • 15 POŽADAVKY NA SDĚLOVAČE A OVLADAČE.pdf
  • 14 DALŠÍ UŽITÍ BAREV.pdf
  • 13 BARVA A SYMBOLICKÁ TABULKA.pdf
  • 12 UŽITÍ BAREV.pdf
  • 11 TEXTOVÉ ZNAKY.pdf
  • 10 PRÁCE S PÍSMEM.pdf
  • 9 UŽITÍ FIGUR ZNAKŮ A SYMBOLŮ.pdf
  • 8 SDĚLOVÁNÍ.pdf
  • 7 ZASTUPOVÁNÍ POZNATKŮ.pdf
  • 6 FAKTORY VNÍMÁNÍ.pdf
  • 5 POZORNOST.pdf
  • 4 VNÍMÁNÍ.pdf
  • 3 ZRAK.pdf
  • 2 SVĚTLO.pdf
  • 1 OBSAH A ÚVOD.pdf
  • 31 LITERATURA.pdf
Autor: Petr Skřehot